duminică, 25 octombrie 2009

Titluri de filme "romanizate"

Nu am inteles niciodata de ce romanii trebuie sa distorsioneze titlurile tuturor filmelor. Este absolut jenant si enervant pe deasupra. Am vazut ca subiectul a mai fost abordat si pe alte bloguri, lucru care ma bucura intr-un fel, inseamna ca nu sunt singura deranjata de fenomenul acesta.
Cand intalnim cuvinte simple de genul "Ghost"...
de ce nu traducem pur si simplu "Fantoma", scurt, curat, corect si la obiect. Pai da' cum, pana nu-si pune romanasul amprenta nu se simte bine. Si uitati cum s-a tradus acest titlu, pe plaiurile noastre mioritice "Fantoma mea iubita".

Alt exemplu este filmul horror "Mirrors", care foarte simplu se traduce "Oglinzi". Dar cand e vorba de Romania, totul ia o amploare nemaivazuta, o adevarata arta la care se adauga si un strop de imaginatie si ia uite ce a iesit: "Oglinzi Malefice". Taraaam, nu-i asa ca ati ramas impresionati? Si eu :)
Si pentru ca tara noastra este un izvor nesecat de inspiratie, lista continua:

  • "Lost Souls"- acesta are doua variante: 1 "Intre bine si rau";  2 "Casa bantuita"
  • "Saw"- "Puzzle Mortal"
  • "The Taking of Pelham 1 2 3" - "123 S-a furat un tren"( acesta este absolut genial).
  • "Rebound"- "Idila cu dadaca mea" :))
  • "Spread"- "Playboy de L.A."
  • "Made of honor"- "Mireasa e iubita mea"
  • "The Ring"- "Avertizarea"
  • "Scream"- "Tipi sau fugi"
  • "Sex in the city"- "Totul despre sex"
  • "Gossip Girl"- "Intrigi la New York"
  • "Couples Retreat"- "Vacanta all inclusive"

2 comentarii:

Andrizes spunea...

:)))))))) Intamplarea face sa-l cunosc personal pe unul dintre tipii care se ocupa de traducerile autorizate pentru filmele de import

Fetita Junglei13 spunea...

Daca ai timp,cauta traduceri la italieni,ai sa razi,mai mult decat la noi.Unele n-au nicio legatura cu titlul original.
Ex: ei zic la p@#$%& Troia si cand au difuzat filmul i-au zis cu totul altfel,nu-mmi amintesc cum,dar n-avea nimic legat de film.Vedeam imaginile,imi erau cunoscute,dar nu iontelegeam ce vor, pana mi-a explicat cineva.

Trimiteți un comentariu

Ai o părere?

toateBlogurile.ro